piątek, 13 lipca 2012

Sorbet malinowy

Sorbety to mój ulubiony typ deseru na lato - niezależnie od smaku mogę się zajadać bez opamiętania. Broniłam się za to przed zrobieniem ich samodzielnie bo zawsze wydawało mi się, że to jednak czasochłonne i pracochłonne wykonanie: to mieszanie co kilka godzin itd. Nadszedł wreszcie ten dzień i wypróbowałam przepis na sorbet malinowy znaleziony na gotujmy.pl http://www.gotujmy.pl/pyszny-sorbet-malinowy,przepisy,36907.html

Składniki:
  • 30 dag malin świeżych lub mrożonych (robiłam ze świeżych),
  • 20 dag cukru pudru,
  • sok z połowy cytryny

Wykonanie:
Umyj maliny (jeśli używasz mrożonych, rozmroź je lekko), zmiksuj z cukrem pudrem i sokiem cytrynowym. Przetrzyj przez geste sitko aby oddzielić pestki. Przełóż do pojemnika, miski i zamrażaj przez 2-3 godziny. Po tym czasie ponownie zmiksuj całość i schowaj do zamrażalnika na kolejne 2 godziny. Po wyjęciu zmiksuj lody i przełóż do pucharków. 






Przyznaję - lepiej najpierw spróbować a dopiero oceniać czy przepis jest pracochłonny czy nie. Sorbet jest banalny w przygotowaniu. Oczywiście trzeba pamiętać o zmiksowaniu co 2 godziny ale włączenie miksera trudno uznać za wielki wysiłek. Pyszne w smaku. Polecam gorąco a sama spróbuję poeksperymentować z innymi owocami.
 


4 komentarze:

  1. piękny kolor i pewnie świetny smak:D

    OdpowiedzUsuń
  2. to prawda - nie spodziewałam się, że wyjdzie aż tak dobry :) odpowiednio słodki, lekki - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sorbety, więc może w końcu się zbiorę i też sama przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zachęcam bo okazuje się, że jednak nie taki diabeł straszny... :)

    OdpowiedzUsuń