środa, 29 sierpnia 2012

Helado de Dulce de Leche

Moje ulubione lody (poza sorbetami) to wszelkie karmelowe (krówkowe, toffi). Ulubione to dulce de leche Häagen-Dazs jednak ich cena w Polsce jest dość zaporowa... Ucieszyłam się bardzo widząc przepis na podobne lody z masą krówkową (Helado de Dulce de Leche) w najnowszej "Kuchni" (numer 9-2012) i oczywiście musiałam spróbować.

Składniki:
  • 1 l mleka,
  • 100 g cukru,
  • 7 łyżek masy krówkowej (gotowej),
  • 1/2 l śmietanki 30%,
  • 3 krople esencji waniliowej

Wykonanie:
Mleko zagotowujemy bardzo powoli z cukrem i masą krówkową, mieszając drewnianą łyżką. Zdejmujemy z ognia, studzimy 10 minut. Ubijamy śmietankę, łączymy z wystudzonym mlekiem i dodajemy esencję waniliową. Wlewamy do plastikowego pojemnika i wstawiamy do zamrażalnika na 2 godziny, mieszając od czasu do czasu, aby lody zamroziły się równomiernie.






Jeśli chodzi o wykonanie mam dwie uwagi: mleko lepiej studzić troszkę dłużej niż 10 minut bo jednak po 10 minutach jest wciąż gorące. Nie jest to jednak problem bo w tym czasie można ubijać śmietankę i czekanie nie będzie aż tak męczące. Gorszy problem jest z mrożeniem. Nie bardzo wiem w jakim zamrażalniku mogą one zamarznąć w 2 godziny - w domowych warunkach powiedziałabym, że jednak potrzeba na to 12 godzin. Co jakiś czas do nich zaglądałam, żeby wymieszać zgodnie z zaleceniem i naprawdę dobre były dopiero następnego dnia od wykonania. Nie mniej jednak jest to zdecydowanie ten smak o który mi chodziło. Może następnym razem dałabym dwie łyżki masy krówkowej więcej dla podkreślenia ale i tak przypominają mi moje ulubione - są chyba nawet troszkę lżejsze w smaku. Pycha!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz