sobota, 19 maja 2012

Lody, lody dla ochłody

Poszukiwanie przepisu na domowe lody okazało się wcale niełatwym zadaniem. Większość z nich bowiem wymaga użycia maszynki do lodów. Nie posiadam, ale uparłam się na zrobienie ich w domu i jednak znalazłam!
Przepis z bloga http://ciasteczkowepotwory.blox.pl/2010/07/Domowe-lody-smietankowe-bez-maszynki.html

Składniki:
  • 2 jaja
  • 300 ml śmietanki kremówki
  • 12 dag cukru pudru (jak dla nas trochę za dużo)
  • 1 łyżka przegotowanej ciepłej wody
Wykonanie:

W pierwszej misce ubić białka z połową cukru, w drugiej śmietankę,a w trzeciej żółtka z drugą połową cukru, oraz wodą (do białości).
Delikatnie połączyć zawartość trzech misek i przełożyć do plastikowego pojemnika. Nakryć folią i zamrażać min. 12 godzin.
Oczywiście to świetna podstawa do eksperymentów. Można dodać wanilię, owoce, kakao, kawę - co kto lubi najbardziej.

Do żółtek z cukrem dodałam kakao (2 łyżki sparzone odrobiną wrzątku). Ubijanie tej części oczywiście nie było łatwe ale udało się.
Po ponad 12 godzinach w zamrażarce lody wyglądają tak:


Są pysznie śmietankowo-kakaowe. Przypominają mi smak lodów z dzieciństwa...
Polecam bo naprawdę wykonanie jest proste, choć trzeba się nastawić na mocną pracę rąk :)

Wersja krówkowa i truskawkowa:




Eksperymenty z nowymi smakami opłaciły się :) Do podstawowych składników dodałam kilka łyżek soku ze świeżych truskawek (podgrzane truskawki przetarłam przez sitko) a do drugich - syrop ze stopionych krówek. Następnym razem dodam jeszcze więcej truskawek aby kolor był bardziej intensywny ale i tak lody są obłędne!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz